اینستاگرام ،پرکاربردترین شبکه مجازی ایران!
اینستاگرام به عنوان پرکاربرترین شبکه اجتماعی فعال در ایران،بزرگترین بازار تجارت الکترونیکی کشور است.
برای بررسی کسب و کارهای مجازی در ایران با ما هماره باشید
امسال ارزش معاملات الکترونیکی 2.7برابر بیشتر از سال گذشته بوده است. این درحالی است که ارزش این نوع معاملات درسال1398نسبت به سال1397تنها دوبرابر رشد داشته است .به بیان دیگر درسال1399ارزش معاملات الکترونیکی حدود6برابر بیشترارسال1397بوده،رقمی که رشد بسیار بالا و چشگیری در دیجیتالی شدن کسب و کار در ایران را نشان میدهد.
به بیان دیگر کرونا روند روبه رشد توسعه بازار های الکترونیکیرا نزدیک به دوبرابر تسریع کرده است .
آمارنشان میدهدکه بازار های الکترونیکی در ایران عمدتا در جوانان است،88درصداز متقاضیان دریافت این نماد برای ورود به بازار های الکترونیکی درنیمه اول امسال زیر 50سال سن دارند،گروه سنی 30تا40سالنزدیک به46درصد از صاحبان واحدهای تجارت الکترونیکی را تشکیل میدهند.
باتوجه به آخرین آمار تعداد کل شاغلان بالای 15سال کشور در تابستان سال1399که توسط مرکز آمار ایران ارائه شده است،بصورت میانگین حدود21درصد از نیروی کار در کل کشور را شاغلان واحد های تجارت الکترونیکی حدود5 ملیون نفر برآورد میشود.
هرچند این مرکز در گزارش خود به ارائه جزئیات دقیق از بازارهای مجازی اقدام نکرده،درمیان شبکه های اجتماعی،اینستاگرام به عنوان پرکاربرترین شبکه اجتماعی فعال در ایرن ،بزرگترین بازارتجارت الکترونیکی کشور به لحاظ گستردگی کاربران و عرضه کالا و خدمات است.